Gå tillbaka   The Pimps > The-Pimps - Spelet > Hjälp för nybörjare
FAQ Medlemslista Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-01, 19:25   #1
Kristoffer143
Nybörjare

Reg.datum: nov 2009
Standard Lite frågor här

Hej! Jag är ny här på the Pimps, och jag undrar vad är diamanter? Hur får jag dom och vad är dom till?
Vad är Pimppoäng, vad används dom till och hur får jag dom?
och vad betyder fasta kostnader?

Engångskostnad 1.800 $ Fasta kostnader 1 $

Och hur kan detta vara möjligt?
Kapacitet: 100
Hash på lager: 100
Rent kokain på lager: 0
Kokain på lager: 484
Fasta kostnader: 30$

Kapacititen är ju 100 hur kan jag då ha 484 kokain? (Kokain på lager: 484)

Och jag har 3 langare, 2 kokain 1 gräs och hur vet ja då hur att dom säljer? Och kan man räkna ut hur mycket dom säljer te x per / 5 min osv?

Och på mina homies de står så här
Ta med kassaskåpet (2.000kr)
Man kan markera eller inte, vad menas med det?

Tack i förväg!

Last edited by Derbes : 2009-11-02 at 12:59.
Kristoffer143 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 13:11   #2
Derbes
Supporter

Derbess avatar

Reg.datum: jan 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer143 Visa inlägg
Hej! Jag är ny här på the Pimps, och jag undrar vad är diamanter? Hur får jag dom och vad är dom till?
Vad är Pimppoäng, vad används dom till och hur får jag dom?
och vad betyder fasta kostnader?

Engångskostnad 1.800 $ Fasta kostnader 1 $

Och hur kan detta vara möjligt?
Kapacitet: 100
Hash på lager: 100
Rent kokain på lager: 0
Kokain på lager: 484
Fasta kostnader: 30$

Och jag har 3 langare, 2 kokain 1 gräs och hur vet ja då hur att dom säljer? Och kan man räkna ut hur mycket dom säljer te x per / 5 min osv?

Och på mina homies de står så här
Man kan markera eller inte, vad menas med det?

Tack i förväg!
Hejsan,

jag ska försöka att svara på alla dina frågor

Diamanter får du när du har minst 420.000 pimpoäng, För att få diamanter måste du attackera andra spelare med ta över och sälja distriktet efter att du tagit över det.

Fasta kostnader är en kostnad som du måste du betala om du köper en sak, en engångskostnad, löpande kostnad är kostnaden som denna grej kostar vid varje updatering.

Pimppoäng får du när du uppgraderar olika byggnader du har, tex klubb, bordel, hashfarm etc. Det är olika pimppoäng för varje nivå. Viktigt, du får inga pimppoäng för lagret.

Pimpoäng är viktiga för att tex få diamanter men även för att komma fram i spelet. Det är med dina pimppoäng som du står i ranglisten.

Angående vad dina langare säljer, den info hittar du vid kontostand (det står högst upp i vitt) Klicka där och du ser uppgörelsen.

Angående lagret, om du har för mycket på lagret, måste du expandera, annars kan langarna inte sälja produkterna.

// Derbes

ps om du har en följd fråga eller om jag glömt nåt säg gärna till

Läs
Forumregler innan du postar på forumet!

Innan du skriver ett meddelande, leta igenom forumet om kanske din fråga/problem redan är besvarad tidigare.

Derbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-02, 16:54   #3
Kristoffer143
Nybörjare

Standard

Hej! Tack för dina svar, dem hjälpte mig mycket! Men hur säljer jag distrikt ifall jag ska ta över då? Och nu äre så att jag hamnat i 2 städer tror jag..är det normalt? D
jag epå
  • McAllen
    --------------------------
    10222210 (ID: 2839933)
  • Youngstown
  • Båda två , men med typ olika horer / langare osv.
  • Äre för att jag tog över stllet? För jag attackera en snubbe igår, vet inte hur det gick xD
De där med lagret

Är det där 484 som e över eller? Typ som inte får plats asså?
tack för din tid!

Förresten

Du kan inte lita på någon!
En av dina langare har just blivit rånad för tredje gången denna månad och alla hans varor stals.
Det konstiga är att langaren kommer undan lätt varje gång. En skråma där, ett blått öga här. Det är något som inte stämmer.
Du gjorde lite research och som väntat så var det inga riktiga attacker. Det var hans bror som attackerade honom!
Det är riktigt illa...
Den som vill lura dig måste vara smartare än så!
Procedur: 30 ticks
Behövs: 0 Horor / 1 Langare / 5 Homies
Tillgängliga: 4 Horor / 5 Langare / 50 Homies
Vinnare: 30000$
Klart

Observera klart?Varför är det klart? Varför kan jag inte göra den mer?

Och det dära med
Ta med kassaskåpet (2.000kr) Omlokalisera distrikt Youngstown 1313113 Anställ i homies. vad är de?

Last edited by Kristoffer143 : 2009-11-02 at 18:30.
Gammal 2009-11-03, 15:58   #4
Derbes
Supporter

Derbess avatar

Standard

Citat:
Hej! Tack för dina svar, dem hjälpte mig mycket! Men hur säljer jag distrikt ifall jag ska ta över då? Och nu äre så att jag hamnat i 2 städer tror jag..är det normalt? D
jag epå
  • McAllen
    10222210 (ID: 2839933)
  • Youngstown
  • Båda två , men med typ olika horer / langare osv.
  • Äre för att jag tog över stllet? För jag attackera en snubbe igår, vet inte hur det gick xD
De där med lagret

Är det där 484 som e över eller? Typ som inte får plats asså?
tack för din tid!

Förresten

Du kan inte lita på någon!
En av dina langare har just blivit rånad för tredje gången denna månad och alla hans varor stals.
Det konstiga är att langaren kommer undan lätt varje gång. En skråma där, ett blått öga här. Det är något som inte stämmer.
Du gjorde lite research och som väntat så var det inga riktiga attacker. Det var hans bror som attackerade honom!
Det är riktigt illa...
Den som vill lura dig måste vara smartare än så!
Procedur: 30 ticks
Behövs: 0 Horor / 1 Langare / 5 Homies
Tillgängliga: 4 Horor / 5 Langare / 50 Homies
Vinnare: 30000$
Klart

Observera klart?Varför är det klart? Varför kan jag inte göra den mer?

Och det dära med
Ta med kassaskåpet (2.000kr) Omlokalisera distrikt Youngstown 1313113 Anställ i homies. vad är de?
Hej,

du tar över distrikt vid action / attack i spelet. För att sälja ett distrikt behöver du inte göra nåt alls, det säljs automatiskt till kolumbianen när du har tagit över det.

Jag sa till dig igår att du har för mycket på lagret Du måste expandera det för att dina langare ska kunna sälja vad du har. 484 är inte vad du har för mycket, det är totalt.

När du har gjort ett uppdrag och klarat av det, blir det automatiskt klart och du kan inte göra det igen, du är nu tvungen att göra nästa

// Derbes

Läs

Innan du skriver ett meddelande, leta igenom forumet om kanske din fråga/problem redan är besvarad tidigare.

Gammal 2009-11-03, 16:53   #5
Kristoffer143
Nybörjare

Standard

Hej Derbes, jag ber om ursäkt för samma fråga igen om lagret.
Men utmaningarna vad händer när alla e klara då? För jag är på sista " Det stora under sig "

och med homies? Det står " Ta med kassaskåpet (2.000kr) Omlokalisera distrikt Youngstown 1313113 Anställ " då får man kryssa in om man vill eller inte, vad betyder det?
Förresten colombianen, hur mycket tjänar jag i procent per G jag köpre från hnm? Kokain(Rent och blandat) samt gräs
Tack för dina svar!

Last edited by Kristoffer143 : 2009-11-03 at 17:06.
Gammal 2009-11-04, 16:05   #6
Derbes
Supporter

Derbess avatar

Standard

Citat:
Hej Derbes, jag ber om ursäkt för samma fråga igen om lagret.
Men utmaningarna vad händer när alla e klara då? För jag är på sista " Det stora under sig "

och med homies? Det står " Ta med kassaskåpet (2.000kr) Omlokalisera distrikt Youngstown 1313113 Anställ " då får man kryssa in om man vill eller inte, vad betyder det?
Förresten colombianen, hur mycket tjänar jag i procent per G jag köpre från hnm? Kokain(Rent och blandat) samt gräs
Tack för dina svar!

Hej igen

Jag menar med lagret att du måste göra det större, annars kan du aldrig sälja något. Du hara alldelles för mycket där för tillfället.

När utmaningarna är klara, måste du hitta andra vägar att tjäna pengar på Dem är endast där för att kunna ge dig en liten start.

Angående kassaskåpet är jag inte säker på vad du menar? Vart ser du det?

Du måste räkna ut själv vart och hur mycket du tjänar som bäst,tipset jag kan ge dig är att du tjänar mera på rent kokain än med färdigt.

// Derbes

Läs

Gammal 2009-11-04, 17:54   #7
Kristoffer143
Nybörjare

Standard

Hej Derbes! Tack för ditt svar, men jag menade när du klickar på Action-> Homies . Och då klickar du på en av dom då får du upp en liten ruta ( Din hemstad , den stad du börja i )
Vapenstyrka 3.500 Försvar 1.200 Livspoäng 300 Engångskostnad 100 Kr Fasta kostnader 1 $

Längst ner ta med kassaskåp Omlokalisera distrikt Boise City New Guy Youngstown 1313113 Anställ
Gammal 2009-11-05, 09:00   #8
Derbes
Supporter

Derbess avatar

Standard

Citat:
Hej Derbes! Tack för ditt svar, men jag menade när du klickar på Action-> Homies . Och då klickar du på en av dom då får du upp en liten ruta ( Din hemstad , den stad du börja i )
Vapenstyrka 3.500 Försvar 1.200 Livspoäng 300 Engångskostnad 100 Kr Fasta kostnader 1 $

Längst ner ta med kassaskåp Omlokalisera distrikt Boise City New Guy Youngstown 1313113 Anställ

Hej,

jo jag ser vad du menar, men jag tror inte att det har en riktig funktion för tillfället. Jag kan ialla fall inte välja något där och det händer något. Jag håller dig uppdaterad när jag vet mera.

// Derbes

Läs

Gammal 2009-11-06, 17:20   #9
Kristoffer143
Nybörjare

Standard

Man tackar, har kommit igång i spelet, har kommit med i en klan har 4 ställen nu, asså områden eller vad det kallas oså
Gammal 2009-11-08, 18:19   #10
Kristoffer143
Nybörjare

Standard

Hej, nu har jag en fråga Jg är lvl 2 tro jag (Rank - Wannabe) och varför kan jag då bara atttackera folk med lvl 4 + ?
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson